معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علایم اولیه گذر از پیک پنجم را در ۱۴ استان کشور مشاهده می کنیم و امیدواریم با مراقب‌ها تا ۲ هفته آینده از این پیک سهمناک بگذریم.

کرونا ـ بیمارستان سینا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت شامگاه سه‌شنبه در حاشیه سفر به کرمان و در یک گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد: پیک پنجم کرونا در ایران ناشی از ویروس کرونا نوع واریانت دلتا به عنوان مسری‌ترین ویروس شناخته‌شده جهان است.

وی ادامه داد: با وجود نشانه‌های اولیه بهبودی شرایط، امیدواریم تعداد کشته های این پیک کرونا نیز کاهش یابد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیش‌بینی برای هفته آینده گفت: متاسفانه در هفته گذشته ۲۳۰ هزار آزمایش و تست کرونا در کشور داشتیم که به اضافه مواردی که بدون تست مبتلا می‌شوند، ۲۲۰ هزار نفر از مردم ایران روزانه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند.

وی تصریح کرد: روند ابتلا و بستری در ۱۴ استان کشور ثبات یافته و شرایط کرونا در این استان‌ها رو به نزول است اما پیش‌بینی می‌شود که شمار فوتی‌ها طی روزهای آینده همچنان روند صعودی نسبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: رفتار مردم و مراسم می تواند سرنوشت و آینده کرونا را در کشور مشخص کند.

کرمان جزو بدترین استان‌ها در شیوع کرونا

حریرچی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: کرمان جزو بدترین استان ها در شیوع کرونا بود و اکنون هزار و ۸۹۵ نفر بستری دارد که این تعداد ۶۰ درصد از آبان‌ماه سال گذشته بیشتر است.

وی افزود: بیمارستان افضلی‌پور کرمان ۴۷۰ تخت داشته که طی چندماه گذشته به ۵۷۰ تخت ارتقا یافته و ۴۷۰ تحت به بیماران مبتلا به کرونا و مابقی به نوزادان و زنان و زایمان اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: با فداکاری مدافعان سلامت و اقدامات انجام شده، فعالیت در بیمارستان افضلی پور کرمان به صورت فداکارانه دنبال می شود و در این زمینه کمبودی جدی در این کرمان وجود ندارد.

کد خبر 621342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک معلم IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
    3 1
    خواهش میکنم پیگیر باشید مشکل تهران در کرونا از مردمان قسمت جنوبی شهر خ آزادی بسمت جیحون وکمیل و نواب‌وخ قزوین با پایین است ماسک معنی ندارد و مغازه باز پروتکل ها رعایت نمیشود در نتیجه شهر تهران در اثر رفت وآمد اینگونه افراد آلوده تر لطفا رسیدگی شود